Jak zrobić marchewkę z filcu?

Hej! Witam po dłużej przerwie! Dziękuję, że nadal jesteście ze mną i subskrybujecie bloga.
Moje wszystkie przydasie czekały na odpowiedni moment. Dziś pokażę Wam, jak zrobić marchewkę z filcu krok po kroku. Zainspirowały mnie maskotki warzywa dostępne w sklepach, stwierdziłam, że filc leży w kartoniku, igła i nici są, coś na wypełnienie również się znajdzie. Tak powstała fajna maskotka, poduszka i rekwizyt do kolorowych zdjęć dla najmłodszych dzieciaków. Myślę, że ręcznie uszyta marchewka przypadnie do gustu wszystkim mamom, które do tej pory nie mogły namówić swoich maluchów do jedzenia warzyw :-) Może to być również fajna ozdoba jadalni bądź kuchni, a przede wszystkim dobry sposób na kreatywne spędzenie wolnego czasu samodzielnie lub z dzieckiem.

marchewka z filcu jak zrobić
 na zdjęciu prototypowa marchewka w wersji mini (za mało wypchana, dlatego zrobiły się marszczenia u góry)
Potrzebujemy:
- pomarańczowego i zielonego filcu
- pomarańczowych i zielonych nici
- nożyczek
- czegoś do wypełnienia marchweki - tu użyłam najtańszej kołdry z tesco - bodajże 9,99 zł (jeśli macie lepsze pomysły, piszcie poniżej w komentarzu)
- chęci ;-)

1. Wycinamy następujące kształty: trójkąt na marchewkę, pamiętając, że będziemy go zszywać krawędziami i zielone listki przypominające symbol trefl. Te ostatnie powinny być nieregularne, żeby nasza filcowa marchew wyglądała ciekawiej. Górna część marchewki ma lekką falę, nie jest idealnie równa, dzięki temu będzie nam łatwiej ją zszyć.


2. Składamy pomarańczowy trójkąt na pół i zszywamy. Kto ma maszynę do szycia, ma łatwiej, a kto nie ma, zasuwa z igłą i nitką, tak jak ja.

 3. Po przeszyciu całego boku, przewracamy marchewkę na drugą stronę. Zwracamy uwagę na końcówkę. Można ją wypchać na zewnątrz na przykład przy pomocy długopisu.

4. Wypychamy marchewkę naszym wkładem do oporu, nie przejmujcie się, jeśli będzie trochę wypadać, zszyjemy to. Im więcej wkładu, tym ładniejsza filcowa marchewka i tym dłużej zachowa swój kształt. Jak już wspomniałam, użyłam tu wypełnienia kołderki - dzięki temu moja wersja marchewki jest miękka, miła w dotyku i może posłużyć za poduszkę :-)


5. Teraz zszywamy "harmonijkowo" całą górę naszej marchewki, na razie nie ściskamy do oporu, ponieważ trzeba jeszcze włożyć przedłużoną do środka część listków.


Lekko ściągamy i wkładamy listki do środka tak, by górna część swobodnie wystawała.

6. I dopiero teraz ściągamy na maksa, wiążemy supełek, a w razie potrzeby przeszywamy w niektórych miejscach jeszcze raz.

7. (Kolana przydały mi się do trzymania marchewki, bo nie miałam, jak zrobić zdjęcia) Zieloną nitką zszywamy ze sobą marchewkowe listki nieco powyżej szycia pomarańczowej części. Chodzi o to, by nie opadały od razu na marchewkę, a przez chwilę "rosły" do góry.


Gotowe! (Poduszkowa wersja XXL)

Dajcie znać w komentarzach, czy Wasze warzywa z filcu się udały i jakie znalazły zastosowanie w waszych domach! Subskrybujcie, wklejajcie linki do marchewki na swoich blogach, ale nie kopiujcie zdjęć, dzięki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz